حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧١ - موضوع وصول ١٠٤٥ كاشف
از: قم تاريخ: ١٩/ ١٠/ ٥٠
به: كل سوم (٣١٢) شماره: ٥٠٦٨/ ٢١
موضوع: وصول ١٠٤٥ كاشف
ساعت ١٩٣٠ روز ١٨/ ١٠/ ٥٠ آيتاله گلپايگانى با آيتاله خوئى تلفنى با لندن تماس و ضمن احوالپرسى خوئى اظهار نمود حالم خوب است و احتمال خطر مرتفع شده و انشاءاله تا چند روز ديگر مراجعت ميكنم شايد روز پنجشنبه والحمداله آمدن من بىنتيجه نشد. گلپايگانى گفت آقايانى كه اينجا تشريف دارند با كمال احترام از آنها پذيرايى ميشود ولى بعضىها خيلى ناراحت هستند. خوئى ميگويد بايد به نجف برگردم و حاج آقا جواد به تفضيل عريضه خدمت شما نوشته است. گلپايگانى ميگويد نرسيده و بعد با حاج آقا جواد فرزندش كه در لندن همراه آقاى خوئى ميباشد صحبت ميكند و از حال خوئى استعلام، جواد پاسخ ميدهد رفع نگرانى شده و من از لندن نامه نوشتهام. گلپايگانى ميگويد نرسيده و بعد با حاج آقا جواد فرزندش كه در لندن همراه آقاى خوئى ميباشد صحبت ميكند و از حال خوئى استعلام، جواد پاسخ ميدهد رفع نگرانى شده و من از لندن نامه نوشتهام. گلپايگانى ميگويد نامه اول نرسيده و جواد با تعجب ميگويد نرسيده؟.
گلپايگانى ميگويد آخر اينجا همچنين است. گلپايگانى سئوال ميكند از اوضاع نجف خبر داريد. جواد ميگويد كش و بكش، گلپايگانى اظهار ميدارد شنيدهام وضع راحتتر شده، جواد ميگويد بله بله اين جهت را وقتى آقا تشريف ميآوردند صحبت كردند وعده داده بودند و آقا هم به آقايانيكه آنجا بودند فرمودند حركت نكنند گلپايگانى ميگويد ولى خيلى آمدهاند و اظهار ميكنند قبلًا آمده بودند در خاتمه گلپايگانى از فرزندش سئوال ميكند بايران نميآييد، جواد ميگويد حال برميگردم بعراق و افزود آقاى حائرى هم در لندن هستند و جايشان بهتر است.
نمايش تصوير