حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٢٥ - اعلاميه آيات ثلاثه مقيم قم به مناسبت چهلم كشته شدگان وقايع يزد، جهرم و اهواز
اعلاميه آيات ثلاثه مقيم قم به مناسبت چهلم كشته شدگان وقايع يزد، جهرم و اهواز
آياتاله شريعتمدارى: گلپايگانى و نجفى مرعشى پس از تبادل نظر سرانجام به مناسبت چهلمين روز كشته شدگان وقايع اخلالگرانه يزد، جهرم و اهواز، مشتركا اعلاميهاى تهيه و در روز ١٦/ ٢/ ٣٧ منتشر كردهاند. متن اعلاميه كه به امضاء هر سه نفر رسيده به شرح زير ميباشد:
روز سه شنبه اول جمادىالثانى ٩٨ هجرى، اربعين خونهاى ريخته شده يزد، جهرم و اهواز است. چهل روز پيش در اربعين خونين تبريز، گروهى از مردم مسلمان و عزادار در اين سه شهر با هجوم ظالمانه پليس و مامورين مسلح جانشان از دست رفت. در نتيجه جراحات التيام نيافته و دردهاى درمان نشده ملت مسلمان ايران فزونى گرفت و يكبار ديگر چهره ظلم و قساوت و سخت دلى ظالمين آشكار گرديد. ما طى سخنرانىها و اعلاميههاى قبلى اعمال خلاف عدالت هيئت حاكمه را كرارا محكوم كردهايم، اما تاكنون هيچگونه تغييرى در اوضاع حاصل نشده است و معلوم نيست كه تا چه وقت اين رويه را ادامه خواهند داد و چرا به خواستههاى شرعى و قانونى جامعه روحانيت ملت ايران ترتيب اثر نميدهند و به جاى آن با تظاهرات ساختگى و ادامه اعمال گذشته، تنفر و نارضائى مردم را دامن ميزنند. لذا روز سهشنبه اول جمادىالثانى اربعين يزد را گرامى ميداريم و بدين مناسبت مجلس ترحيمى در مسجد اعظم قم منعقد خواهد بود. انتظار مجدد ما از عموم مسلمانان مراعات نظم و آرامش در برگزارى مراسم بزرگداشت چهلمين روز ميباشد و كارى نشود كه طرف سوء استفاده بيشترى بنمايد. خداوند متعال خواستههاى مشروع ملت مسلمان را جامه عمل بپوشاند.
نمايش تصوير