حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٩٧ - درباره تظاهرات طلاب اخلالگر مدارس فيضيه و دارالشفاء شهرستان قم
مورد وضعيت مورد بحث را به آيات واگذارند، كه متعاقب اين موضوع طلاب متفرق شدهاند.
تحقيقات پيگير از طلاب دستگير شده كه جمعا ٢٦٦ نفر ميباشند بمنظور شناسائى محركين اصلى واقعه مزبور آغاز شده است. استدعا دارد چنانچه اراده سنيه ملوكانه تعلق گيرد، محركين اصلى تحت تعقيب قانونى واقع و ساير طلاب اخلالگر واجد شرايط سنى در اختيار اداره نظام وظيفه عمومى قرار گيرند.
١- كوچكترين ارفاقى نسبت به اين افراد نبايد كرد اينها همان ارتجاع سياه هستند در اخبار اعمال آنها درج شود.
٢- محركين اصلى تحت تعقيب قرار گيرند و مشمولين به نظام وظيفه بروند و شديدا بايد در خدمت وظيفه سخت مراقبت و خدمت سخت انجام دهند.
٣- رئيس ساواك قم به آقايان آيات قم بگويد آنچه استنباط مىشود اينها با موافقت و حمايت شما باين اعمال دست زدهاند و پيغام شما يك عمل ظاهرى بوده است و كمك و ديدار از فاميل آنها خود بهترين دليل است اين افراد ديگر به قم حق مراجعت ندارند و چنانچه باين روش ادامه ادامه دهيد بجز آنكه به حوزه علميه قم صدمه بخورد نتيجه ديگرى عايد شما نخواهد شد. سپهبد نصيرى
تيمسار وديعى
فورى دستورات لازم در اجراى اوامر داده شود
١٩/ ٣/ ٥٤
اداره يكم خيلى فورى در اجراى اوامر بندهاى ٢ و ٣ در جلسه توجيهى بازجويان تذكر داده شود- بند ٣ به ساواك قم ابلاغ شود
به ساواك قم تذكر ...