حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧١٧ - رمز شود
از: قم تاريخ: ٧/ ٥/ ٣٧
به: ٣١٢ شماره: ١٠٩٠/ ٢١ ه
پيرو ١٠٨٠/ ٢١ ه ٧/ ٥/ ٣٧
آيتاله گلپايگانى مورخه ٥/ ٥/ ٣٧ طى تلگرافى مطالبى به شرح زير جهت آقاى مكارم شيرازى تهيه كه روز جارى از طريق تلگرافخانه به انارك مخابره گرديده است. مراتب جهت استحضار اعلام گرديد.
رئيس سازمان اطلاعات و امنيت قم- معينى
انارك. جناب مستطاب حجتالاسلام والمسلمين آقاى مكارم
تلگراف جنابعالى و ساير آقايان محترم تبعيدشدگان كه متضمن كسب دستور جهت مراجعت به قم بود و اصل حقير از اينكه مقامات مملكتى آزادى مردم را محترم بشمارند و به اعتراضات اگرچه طبق قوانينى باشد كه خودشان براى تحكيم بنيان استبداد و سلب آزادى و هتك حرمت حقوق انسانى افراد وضع كردهاند ترتيب اثر دهند مأيوس ميباشم زيرا اگر حكومت مملكت قانونى بود ميبايست كسانى كه به قتل و حبس و شكنجه و تبعيد علماء و طلاب و دانشگاهيان و بازرگانان اقدام كردهاند در محاكم قانونى محاكمه و مجازات شده باشند همه مىدانند كه قانون و مجلس حكومت مشروطه و انجمنها به صورت اسمهائى بىمسما درآمدهاند كه فقط از اسم آنها در جهت گسترش استبداد و نفوذ دشمنان اسلام در خفه كردن صداى مسلمانان آزادىخواه و كوبيدن معترضين به مداخله كردن بيگانگان در امور مملكت استفاده ميشود و به اين همه اعتراضات و تظاهرات جز كشتار مردم بىگناه و حبس و تبعيد جوابى داده نشده جاى تاسف است در مملكتى كه از نتايج انقلاب كذائىاش امنيت كه محكمهاى كه صلاحيت محاكمه يكزن قاتل آمريكائى را داشته باشد وجود ندارد و بعدم صلاحيت خود راى ميدهد تا به كشور خود برود و آزادانه از نتايج انقلاب
نمايش تصوير