حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٧٥ - ولا تحسبنالذين قتلوا فىسبيلالله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون
ولا تحسبنالذين قتلوا فىسبيلاللّه امواتا بل احياءٌ عند ربهم يرزقون
چهارمين اربعين ملت مسلمان ايران كه خون عزيزانشان در راه كسب آزادى و مطالبه اجراى مقررات اسلامى ريخته شده فرا ميرسد ملت مسلمان ما در سوك عزيزانى مينشيند كه چهل روز پيش به دست ظالمين و بيدادگران خون آنها بر زمين مقدس قم عُشّ آل محمد صلواتاللّه عليهم اجمعين و بعضى شهرهاى ديگر ريخته شد در اين فاجعه حتى بيوت مراجع تقليد براى اولين بار در تاريخ شيعه و روحانيت با هتك حرمت غير منتظره و حيرت آور مورد هجوم وحشيانه مأمورين مسلح و كماندوها قرار گرفت و بالنتيجه علما و طلاب و مردم بىدفاع را مضروب و مجروح و بعضى را مقتول نمودند اين واقعه فراموش نشدنى كه قلب مقدس حضرت ولىعصر ارواحنا فداه را جريحه دار ساخت به آن حضرت تسليت عرض ميكنيم اناللّه و انا اليه راجعون ما اين اعمال وحشيانه و بسيار ظالمانه دستگاه جبار و برنامههاى خلاف مذهب و قتل و حبس و شكنجه و تبعيد علما و فضلاء و دانشجويان و اصناف را محكوم ميكنيم و از خداوند قهار براى عاملين و آمرين خذلاندارين مسئلت داريم ملت مسلمان ايران در حوادث اخير با تعطيل عمومى و تظاهرات و اعتصاب و بذل نفوس پشتيبانى خود را از جامعه روحانيت اعلام داشتند اين جنبش عظيم و بىسابقه تاريخى كه براى دفاع از اسلام برپا شده شايان تقدير و تجليل است براى ابراز تنفر و انزجار از جنايات اخير و استنكار برنامههاى ضد اسلامى روز شنبه يازدهم شهر رجب ١٣٩٨ ه را عزاى عمومى اعلام ميداريم و چون دشمنان به هر عنوان ميخواهند با اخلال در اجتماعات و تظاهرات مطالب و اعتراضات منطقى ما را وارونه جلوه دهند و سپس كشتار وحشيانه به راه بياندازند. از تشكيل مجلس ترحيم در اين اربعين خوددارى
نمايش تصوير