حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٤ - موضوع وصول ١٢ - ١٤/ ١٠
به: كل سوم ٣١٢ تاريخ: ١٣/ ١٠/ ٥٠
از: قم شماره: ٢٣٣
موضوع: وصول ١٢- ١٤/ ١٠
از ساعت ٢١٣٠ روز ١٢/ ١٠/ ٥٠ با استفاده از خبر منبع ٢٤٥٠ و همكارى منبع ٢٨٤٥ مكالمات تلفنى آيتاله شريعتمدارى و گلپايگانى و سيدصادق روحانى با لندن بمناسبت احوالپرسى از آيتاله خوئى كنترل و طرف مكالمه ابتدا سيدعباس خوئى فرزند آيتاله خوئى به شريعتمدارى اظهار كرد كه كسالت زردى و يرغان است كه دفعتا بدن ايشان زرد شده و با نگرانى از وضع مردم زودتر ٥ و ١٢ نفر از اطباء مقلد ايشان پس از معاينات لازم تجويز ميكنند كه ايشان بلندن بروند در معيت ايشان چهارنفر از اطباء شيعه مقلدشان هم بلندن آمدهاند و آزمايشات رضايتبخش بوده ولى نتيجه قطعى داده نشده سيدصادق روحانى در مكالمه از سيدعباس جوياى حال آيتاله خوئى ميشود و در مورد بايران آمدن آقاى خوئى سئوال ميكند سيدعباس در پاسخ ضمن دادن اميد بهبودى يادآور ميشود كه فعلًا تصميم بآمدن بايران ندارند مگر مجبور شوند.
آيتاله گلپايگانى مصمم بوده شخصا با آيتاله خوئى تماس حاصل نمايد. پس از خاتمه استثمال آقاى خوئى با ايشان بگفتگو پرداخته و پس از احوالپرسى بصورت استدعا از خوئى رسما دعوت ميكند كه به قم بيايد خوئى در پاسخ اظهار ميكند تلفنا نميتوانم.
نمايش تصوير