حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥٤٨ - درباره ملاقات هياتى از عناصر وابسته به گروههاى اخلالگر با آيات ثلاثه قم
از: ٣١٢ تاريخ: ٩/ ١١/ ٣٦
درباره: ملاقات هياتى از عناصر وابسته به گروههاى اخلالگر با آيات ثلاثه قم
محترما باستحضار ميرساند:
خبر واصله از سازمان اطلاعات و امنيت قم حاكى بود روز ٩/ ١١/ ٣٦ هياتى مركب از هشت نفر از اعضاء حزب زحمتكشان ملت ايران كه گويا چند نفر از آنان استاد دانشگاه بودهاند به قم عزيمت و در آنجا بطور محرمانه با آيات ثلاثه حوزه علميه قم ملاقات و در زمينه حوادث ديماه شهر قم مذاكراتى انجام دادهاند. اعضاء اين هيئت آمادگى خود را براى انعكاس نظرات آيات در نشريات خارجى اعلام و اعلاميههائى را نيز در اختيار آيات قرار دادهاند.
مراتب بعرض رسيد و مقرر گرديد: تحقيقات بيشترى معمول گردد.
در اجراى اوامر صادره اقدام گرديد. اينك سازمان اطلاعات و امنيت قم ضمن ارسال اعلاميهاى تحت عنوان «همميهنان و بامضاء اتحاد نيروهاى جبهه ملى ايران كه مفاد آن در مورد وقايع اخلالگرانه ديماه شهر قم ميباشد چنين عنوان كرده است:
موضوع ملاقات هيات اعزامى از طريق دستگاه آيات گلپايگانى و نجفى مرعشى مورد تأييد بوده ولى دستگاه شريعتمدارى از هرگونه اظهار نظر خوددارى كرده است. سازمان مذكور در خاتمه اضافه نموده كه احتمالًا اعلاميه مورد بحث همان اعلاميهاى است كه توسط اعضاء هيئت اعزامى در اختيار آيات مذكور قرار داده شده است.
باستحضار عالى ميرساند هر چند احتمال انجام ارتباطاتى بين طرفداران حزب زحمتكشان ملت ايران با آيتاله سيد كاظم شريعتمدارى متصور است. معهذا بنظر ميرسد افرادى كه در گزارش مذكور از آنها بعنوان هيئت اعزامى حزب زحمتكشان ملت ايران نام برده شده هواداران
نمايش تصوير