حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٥٦ - موضوع گلپايگانى
از: ٢١ ه تاريخ: ٢٦/ ٣/ ٣٦
به: ٣١٢ شماره: ٥٦/ ٢١
موضوع: گلپايگانى
روز ١٨/ ٣/ ٣٦ بمناسبت شب تولد حضرت فاطمه آيتاله گلپايگانى جلوس داشت و جمع كثيرى از طلاب جمع شده بودند در ضمن نقشه مدرسه علميه جديدى كه در دست ساختمان است پهن كرده بودند و مطالعه ميكردند اين مدرسه در محل تكيه توليت سابق ساخته ميشود. مدرسه مذكور داراى مسجد بزرگى با دو گلدسته طرح شده كه در اطراف آن ساختمانهاى چهار طبقه جهت سكونت و كلاس درس طلاب و همچنين كتابخانه ميباشد بطوريكه در افواه شايع است ساختمان آن پنجاه ميليون تومان خرج دارد.
ضمنا سيدمهدى هم كه حضور داشت اظهار كرد امروز بعد از ظهر عازم كرمانشاه ميباشم چون دعوت كردهاند و دو روز ديگر مراجعت ميكنم.
نظريه شنبه- نظرى ندارد
نظريه يكشنبه- مدرسهاى كه قرار است ساخته شود اكنون تا عمق تقريبى پنج متر خاكبردارى شده و مشخص است كه روى آن ساختمان عظيمى بنا خواهد شد. شراره
نظريه دوشنبه- نظريه يكشنبه مورد تاييد است.
نظريه سهشنبه: در مرخصى است.
در گزارش روزانه درج شد ٢/ ٤/ ٣٦
٩٢٩٢ بايگانى شود. ٥/ ٤/ ٣٦
نمايش تصوير