حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٣٦٦ - موضوع نحوه برخورد رئيس اوقاف قم با آيتاله گلپايگانى و سيدمهدى
رونوشت گزارش خبر شماره ٦٥٦٣/ ٢١- ٥/ ١٢/ ٥٤ منبع ٩٨٥٧
موضوع: نحوه برخورد رئيس اوقاف قم با آيتاله گلپايگانى و سيدمهدى
روز ٢٨/ ١١/ ٥٤ در منزل حاج عبداله خردمند باتفاق عدهاى از جمله آقاى طباطبايى رئيس جديد سازمان اوقاف قم براى ناهار دعوت داشتيم آقاى حاج كسرائى از رئيس اوقاف سئوال كرد كه آيا شما تا كنون بملاقات آيات رفتهايد؟ رئيس اوقاف گفت خدمت آيتاله شريعتمدارى و آيتاله نجفى و آقا مرتضى حائرى رسيدهام و در ضمن چند روز قبل تلفنى با منزل گلپايگانى تماس گرفتم شيخ گلزارى وقت ملاقات داد بمنزل گلپايگانى رفتم و در بيرونى سيدمهدى حضور داشت و بمن گفت آقا اندرون هستند اكنون شما را هدايت ميكنم وقتى خدمت آقا رسيديد فقط دست آقا را ببوسيد و بنشينيد و هيچ اظهار نكنيد كه رئيس سازمان اوقاف هستيد والا آقا ناراحت ميشوند مرا نزد گلپايگانى به اندرون هدايت كردند منهم همين كار را كردم و هيچ صحبتى در اين زمينه نكردم. چند دقيقه نشستم از نزد گلپايگانى بيرون آمدم وقتى سوار اتومبيل شدم شيخ گلزارى آمد و گفت سيدمهدى با شما كار دارند لذا مجددا به اندرون رفتم و در كنار حوض سيدمهدى را ديدم نامبرده ضمن گله از اينكه چرا موقع رفتن با وى خداحافظى نكردهام اظهار نمود شما عمامه و لباس روحانيت را بيرون بياوريد و كت و شلوار بپوشيد. گفتم چطور مگر خلافى كردهام؟ من سالها است كه اين لباس را ميپوشم. سيدمهدى گفت چون شما ادارى هستيد و مخصوصا اينكه اوقافى هستيد به لباس روحانيت توهين ميشود. طباطبايى افزود از اين حرف سخت ناراحت شدم و از منزل خارج گرديدم.
نظريه شنبه: نظرى ندارد.
نمايش تصوير