حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٣٠٨ - درباره نامه آيتاله گلپايگانى خطاب به آيتاله سيداحمد خوانسارى
شماره: ٣٧١/ ٢١ تاريخ: ٢٥/ ٣/ ٥٤
درباره: نامه آيتاله گلپايگانى خطاب به آيتاله سيداحمد خوانسارى
پيرو شماره ٣٦٨/ ٢١- ٢٤/ ٣/ ٥٤
آيتاله گلپايگانى نامهاى به سيداحمد خوانسارى نوشته كه مفاد آن در زمينه مدارس فيضيه و دارالشفا ميباشد. وسيله فتوكپى در منزل خود تكثير و بصورت اعلاميه توزيع نموده نامه بشرح زير معروض فتوكپى آن با پيك تقديم خواهد شد.
رئيس ساواك قم- معينى
متن نامه:
حضرت مستطاب حضرت آيتاله سيداحمد خوانسارى دامت بركاته، با ابلاغ سلام و استحضار از سلامت وجود محترم بطوريكه استحضار داريد چند روز پيش عدهاى از مأمورين به مدرسه فيضيه و دارالشفا حمله كردند و درب و پنجرهها را شكستند و جمعى از طلاب و محصلين علوم دينى را مضروب و مجروح و بازداشت نمودند اين فاجعه ناگوار موجب تأثر عميق حقير و جامعه روحانيت گرديد. تهمتهاى ناروائى كه در مطبوعات نسبت به روحانيت درج شده تكذيب ميشود و ساحت مقدس [روحانيت] شيعه از تأييد مرام كمونيسم منزه و مبرا است. مستدعى است بهر نحو كه مقتضى ميدانيد عاجلًا براى رفع منع از مدرسه فيضيه و دارالشفا و آزادى طلاب و زندانيان بىگناه اقدام نمائيد تا رفع نگرانى شود. و تذكر دهيد جرايد را از توهين به مقدسات اسلامى بازدارند و بيش از اين موجبات نگرانى مسلمانان را فراهم ننمايند. سلامت و دوام تأييدات وجود مبارك را از خداوند متعال مسئلت دارم. دوم جمادىالثانى ١٣٩٥ سيدمحمدرضا موسوى گلپايگانى مهر- امضاء گوينده- زندوكيلى گيرنده- عباسى ساعت ٩٠٠ روز ٢٥/ ٣/ ٥٣ در اجراى اوامر در بولتن روزانه ٢٥/ ٣/ ٥٤ درج شود ٢٦/ ٣/ ٥٤ آقاى وثوقى
نمايش تصوير