حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٨٦ - موضوع اظهارات سيد احمد فالى(راغبزاده)
رونوشت گزارش خبر شماره- ٩٠٤/ ٢١- ١٠/ ١/ ٥٤- منبع خبر ٩٧٦٩
موضوع: اظهارات سيد احمد فالى (راغبزاده)
ساعت ١٧٠٠ روز ٦/ ١/ ٥٤ سيد احمد فالى را در منزلش ملاقات كردم نامبرده در ضمن صحبت اظهار داشت اصلاح بين دولت ايران و عراق صددرصد بنفع دولت عراق تمام شد و ضعف دولت ايران را رساند فقط بدبخت كردهاى عراق هستند كه در اين وسط ما به المصالحه شدند و دولت ايران به اكراد خيانت كرد زيرا مرتب براى آنها اسلحه فرستاد و آنان را تحريك نمود بعد يكمرتبه چنين راه اصلاحى را پيش گرفت. ضمنا صدام حسين باصطلاح مرد نيرومند عراق آدمى است تا كلاس ششم ابتدائى سواد دارد و جوانى است ٣٣ ساله كه قبلًا رئيس دزدها بوده چرا بايد شاه يك مملكت سى ميليونى با اين ادعا به صدام حسين تعظيم كند و از ملاقات او آنقدر اظهار خوشحالى كند؟ لااقل خوب بود با رئيس جمهور عراق تماس ميگرفت اينها همه دليل بر ضعف ايران است كه از عراق و ارتش نيرومند او ميترسند بعد صحبت از حزب رستاخيز ملى ايران بميان آمد فالى گفت حزب رستاخيز ملى ايران معايبى دارد كه حزب بعث عراق ندارد اولًا معلوم نيست مرام نامه اين حزب چيست و ثانيا در هيچ كجاى دنيا سابقه ندارد كه عضويت در حزب جنبه اجبارى داشته باشد حتى حزب كمونيست شوروى هم اينطور نيست و در عراق هم حزب بعث اجبارى نيست شايد اينها از همه امضاء بگيرند و بعد اين مملكت را به امريكا بفروشند و افه كرد كه نمايندگان آيتاله گلپايگانى از تمام شهرستانها از ايشان سئوال كردند درباره حزب رستاخيز ملى ايران آقاى گلپايگانى علنى گفته شركت در اين حزب حرام است و بآنها گفت كه شما مخالفت كنيد و اگر شما را از شهرستانهايتان هم اخراج كردند همه در قم جمع
نمايش تصوير