موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) - الخميني، السيد روح الله - الصفحة ٦٥٥ - چهارم شغل نبودن سفر
ده روز را در آنجا به سر برم.
از شما تقاضا دارم با توجه به مطالب بالا به سؤالهاى زير جواب فرماييد.
الف. آيا اينجا برايمان وطن محسوب مىشود؟
ب. تكليف نماز و روزه من در خانه و مدرسه چيست؟
ج. به فرض اينكه اگر دو ركعتى باشد، بعد از توقف ده روز تمام در آنجا، آيا نماز من چهار ركعتى خواهد شد؟
بسمه تعالى، شما بدون قصد ماندن ده روز در منزل، حكم مسافر داريد.
[سؤال ٢٤٩٠] ١١٨٩٧٨٤
بسمه تعالى ٢١/ ٧/ ١٣٦١
دفتر امام خمينى، مدّ ظله
با درود به رهبر كبير انقلاب اسلامى ايران و اميد آزادى هرچه زودتر قدس عزيز و پيروزى نهايى رزمندگان اسلام در جبهههاى نبرد حق عليه باطل و نابودى استكبار جهانى و با درود فراوان به شهداى به خون خفته كربلاى ايران.
بارى به حضورتان عرض مىشود: بنده كارمند دولت جمهورى اسلامى ايران هستم كه در اداره كل حفاظت محيط زيست فارس (شيراز) مشغول انجام وظيفه مىباشم. منزلم و محل سكونتم واقع در شهرستان مرودشت، حدود ٥٠ كيلومترى و محل كارم واقع در شيراز مىباشد و در حال حاضر براى بنده از نظر گرفتارىهاى خانوادگى و پيدا نشدن منزل در شيراز، امكان انتقال محل سكونت به شيراز وجود ندارد و اجباراً مىبايستى هر صبح ساعت ٦ جهت انجام كارهاى ادارى به شيراز رفته و بعد از وقت ادارى، ساعت ٣٠/ ٢ بعدازظهر به طرف منزلم واقع در شهر مرودشت حركت نمايم و امكان اينكه محل كارم را به شهر مرودشت انتقال دهم وجود ندارد؛ زيرا شغلم فنى است و حتماً مىبايستى در مركز استان باشم؛ و در هفته، حداقل شش روز رفت و آمد دارم و مدت چهار سال است كه بدين منوال ادامه دارد. لذا از آن امام