موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) - الخميني، السيد روح الله - الصفحة ٤٥٥ - بلاد كبيره
سركارش هم برود و عصر برگردد يا خير؟
بسمه تعالى، اگر منزل و محل كارش در يك محله باشد مانع ندارد؛ ولى اگر در دو محله است، در صورتى مىتواند روزه بگيرد كه ده روز در يكى از دو محل قصد ده روز كند، كه در اينصورت بعد از ده روز مىتواند هر روز فاصله مزبور را طى كند.
[سؤال ٢١٢٣] ٦٢٧- ١٣٨٠
٢. نماز و روزه من در محل كار، در صورتى كه كمتر از ٥/ ٢٢ و يا بيشتر از ٥/ ٢٢ باشد چگونه است در هر دو صورت؟ نماز و روزه من در منزل تهران چگونه است؟
بسمه تعالى، اگر نتوانيد قصد اقامت ده روز در يك محله تهران بنماييد، نماز در محل كار و محل سكونت شكسته است؛ و در صورت تحقق قصد اقامت در يك محله، رفت و آمد تا كمتر از ٥/ ٢٢ مضر نيست.
[سؤال ٢١٢٤] ٩٥٨٧١٦
بسمه تعالى ١٤/ ٤/ ١٣٦١
با سلام به رهبر كبير انقلاب اسلامى ايران و رهبر مستضعفان جهان و با درود به مسئولان پاسخ به سؤالات دفتر امام، مشكل شرعى خود را كه واقعاً برايم مسألهاى شده برايتان مطرح كرده و استدعاى راهنمايى كامل دارم.
اينجانب متولد و بزرگ شده بابل، حدود نه ماه است كه به تهران آمده و به قصد كاركردن و ماندگار شدن در اينجا ماندم، ولى قصد ده روز نكردم؛ فقط قصد ماندن به مدت نامعلوم و دراز و شايد تا ابد را كرده و نمازم را كامل مىخواندم و اكنون كه نيمى از ماه مبارك رمضان هم مىگذرد، روزهام را مىگيرم؛ دو- سه روزى است كه دو تا از برادران سپاه پاسداران كه از دوستان نزديك و همشهرى بوده و در اينجا به سر مىبرند مطلبى را به من گفتند كه باعث تشتت خاطر شد؛ ايشان گفتند: حتماً بايد براى يك بار قصد ده روز كرده و در اين مدت، در يك محل بمانى؛ يعنى يا در محل كارت