موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) - الخميني، السيد روح الله - الصفحة ١٦٣ - تعقيب نماز
را بگويد، اما در مساجد، بعضى بعد از نمازها جهت بزرگداشت شعائر دينى و اسلامى و دعا براى رزمندگان، اذكارى را مىگويند؛ حال آيا بعد از نماز شعارهاى اسلامى را بدهيم يا تسبيحات حضرت زهرا عليها السلام؛ چون با دادن اين شعارها، ديگر وقت و فرصتى جهت تسبيحات نمىماند؟
بسمه تعالى، اختيار با نمازگزار است و جمع بين هر دو بهتر است.
[سؤال ١٤٦٤] ١٧٣١- ٣٠١١
٣. مصافحه بعد از نماز كه در ميان مؤمنين و بعد از نمازهاى جماعت رايج است، چه حكمى دارد؟
بسمه تعالى، مانع ندارد.
[سؤال ١٤٦٥] ٩٩١- ٩٨٧
٤. امروز تسبيح دست گرفتن و چرخاندن، همهگير شده است (حتى دست بىنمازها) كه يك بىاحترامى بدان هست. آيا بدون گفتن ذكر و صلوات مىتواند امر صحيحى باشد؟
بسمه تعالى، اشكال ندارد.
[سؤال ١٤٦٦] ١٧٣١- ٣٠١١
٧. آيا جايز است كه انسان ثواب نمازهاى واجبش را به معصومين عليهم السلام هديه نمايد؟
بسمه تعالى، اگر قصد نيابت ندارد نماز صحيح است.