موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) - الخميني، السيد روح الله - الصفحة ١٦٠ - قنوت
ديگرى را به او ملحق كند يا نه؟
بسمه تعالى، مجزى نيست على الاحوط.
قنوت
[سؤال ١٤٥٦] ٦٧٥٩١١٩
بسمه تعالى ١٥/ ١١/ ١٣٦١
با عرض سلام، معروض مىدارد، راجع به يك ركعت نماز «وتر» كه در آخر نماز شب بهجا آورده مىشود درباره قنوت و دعا براى چهل مؤمن در آن نماز سؤالاتى دارم.
١. آيا قنوت را- كه حضرت امام خمينى در جلد اول رساله نوين فرمودهاند- بايد بعد از سورههاى مورد نظر و قبل از رفتن به ركوع در حال ايستاده بهجا آورد يا اينكه در پايان نماز و بعد از سلام؟
بسمه تعالى، قنوت نماز وتر بعد از حمد و سوره است.
[سؤال ١٤٥٧]
٢. آيا آنجا كه فرمودهايد در قنوت براى چهل مؤمن دعا و طلب مغفرت كنيم بايد چهل مؤمن را نام ببريم يا لفظاً بگوييم چهل مؤمن، كافى مىباشد؟
بسمه تعالى، اگر بخواهد به اين مستحب عمل كند براى چهل مؤمن كه هر يك را به نحوى معلوم كند دعا نمايد، ولى چنانچه اين كار را نكند نماز شب اشكال پيدا نمىكند.
[سؤال ١٤٥٨] ٦٧٦٦٢
بسمه تعالى ١٣/ ٤/ ١٣٦١
با عرض سلام و اميد موفقيت روزافزون شما؛ خواهشمندم عنايت فرموده و در صورت امكان به سؤالات زير پاسخ فرماييد: