موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) - الخميني، السيد روح الله - الصفحة ١٥٢ - سجده
سجده
[سؤال ١٤٣٠] ٤٦١٦- ٢٠٦
١٠. آيا در هنگام سجده حتماً بايد گودى كف دستها بر زمين قرار گيرد يا اينكه اگر دستها را به حالت عادى بر زمين قرار دهيم كافى است؟
بسمه تعالى، دستها را به نحو متعارف به زمين نهادن كفايت مىكند.
[سؤال ١٤٣١] ٣٧- ١٢٢
٦. در موقع سجده بايد هفت عضو بدن به زمين باشد و من اگر بخواهم دست چپم كه قطع شده، روى زمين بگذارم تعادل بدنم بههم مىخورد، آيا اشكالى ندارد كه روى زمين نگذارم و شش عضو بشود؟
بسمه تعالى، در صورت امكان بايد دست قطع شده را هم به زمين بگذارد.
[سؤال ١٤٣٢] ٣٧- ١٢٢
٧. آيا با دست مصنوعى و پاى مصنوعى مىتوان نماز خواند؟
بسمه تعالى، بايد خود پا و دست، به هر نحو ممكن است، در سجده به زمين برسد؛ مگر اينكه حرجى باشد.
[سؤال ١٤٣٣] ٤٧٩- ١٣٧
٢. آيا موقعى كه مهر به هنگام سجده به پيشانى مىچسبد، مىتوان آن را جدا كرد يا خير؟
بسمه تعالى، بايد جدا شود.
[سؤال ١٤٣٤] ٦٦٨٥٣٤٦
بسمه تعالى
إلى سماحة آية اللَّه العظمى و المرجع الديني الأعلى الإمام الخميني، مدّ ظله العالى
بعد التحية و الإكرام، جمعى از مؤمنين با عدهاى از برادران عامه در محلهاى كه