موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) - الخميني، السيد روح الله - الصفحة ١٢٨ - قرائت و ذكر
[سؤال ١٣٧٧] ١١٧٣- ٧٠٠٦
٦. چرا بعضى از نمازها را بلند و بعضى ديگر را آهسته مىخوانيم؟
بسمه تعالى، حكم شرع مطهر است؛ بايد از آن پيروى نمود.
[سؤال ١٣٧٨] ١١٧٨- ١٨٦٠
٥. اگر شخصى در نماز ظهر سهواً حمد و سوره را بلند بخواند يا در نماز مغرب سهواً حمد و سوره را آهسته بخواند نمازش باطل است يا صحيح؟
بسمه تعالى، در فرض مرقوم، نماز صحيح است.
[سؤال ١٣٧٩] ٢٠٣- ٢٢٣
٢. نمازهاى قضا بهجز نماز ظهر و عصر را بايد با صداى بلند بخوانيم يا با صداى آهسته؟
بسمه تعالى، بلند بخوانيد.
[سؤال ١٣٨٠] ٥٣٢٤- ١٥٨٣
٢. هل الجهر واجب في القراءة فقط، أم في جميع أجزاء الصلاة؟ وكذلك الإخفات؟
بسمه تعالى، في القراءة فقط.
[سؤال ١٣٨١] ٥٣٢٥- ١٥٥٠
٣. آيا همان طور كه بايد نماز صبح و نماز مغرب و عشا را بلند خواند، به همان صورت هم بايد قضاى آنها را بلند خواند يا در قضاى نماز صبح و ... آهسته خواندن اشكال ندارد؟
بسمه تعالى، بايد بلند خوانده شود.
[سؤال ١٣٨٢] ٣١٠- ٢٠٢١
٢. مردى كه نماز جمعه نخوانده و مىخواهد نماز ظهر روز جمعه را بخواند، آيا