موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) - الخميني، السيد روح الله - الصفحة ١٣٣ - قرائت و ذكر
صورت عربى خواند و نخواندن آن به اين صورت باطل است و اين براى من مسألهاى شده است.
ديگر اينكه اگر ٤ فرسخ برويم از محل و مكان خود، نماز را شكسته مىخوانيم؛ ولى در مورد آمدن تهران فرق مىكند. من در رشته دينى در مركز تربيت معلم شرافت درس مىخوانم كه تازه آمدهايم و تازه مىخواهيم درسمان را شروع كنيم؛ اما اين مسأله پيش آمده كه ما بايد ١٠ روز در اينجا مستقر شويم و تا اين مدت نمازمان را شكسته بخوانيم و چون به جاى ديگرى منتقل مىشويم، بايد تا مستقر شدن در جاى ديگر تا ١٠ روز نمازمان را شكسته بخوانيم. اين مسأله چگونه است؟
در خاتمه، رهبر بزرگ آرزو دارم كه براى من و براى همه، طلب آمرزش گناهان را بكنى. ما تا كنون خطا زياد كردهايم اما تصميم گرفتهايم كه راه سير الى اللَّه را برويم و آرزو داريم كه شما براى ما آرزوى شهادت بنمايى؛ اگر باعث زحمت شما نشود.
بسمه تعالى، نمازهايى كه قبلًا خواندهايد قضا ندارد و از اين به بعد، به طور صحيح بخوانيد؛ ولى از وسوسه و خواندن به كيفيت غيرمتعارف اجتناب كنيد؛ و چنانچه تهران وطن شما نيست، بدون قصد ماندن ده روز در يك محله آن، حكم مسافر داريد و بايد نمازتان را شكسته بخوانيد.
[سؤال ١٣٨٧] ١٠٣- ٢٤٤
١٩. اگر نمازگزار اذكار مستحب را صحيح تلفظ ننمايد نماز او چه حكمى دارد؟
بسمه تعالى، نماز باطل نمىشود.
[سؤال ١٣٨٨] ٤٥٨- ٧١٦
٢. در موقع بلند شدن در نماز، به جاى «بحول اللَّه وقوّته أقوم وأقعد» مىخواندم:
«بحول اللَّه وقوته أقوم واقعُدْ» آيا نمازم صحيح است يا باطل؟ در صورتى كه نمىدانستم.
بسمه تعالى، اشكال ندارد.