موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) - الخميني، السيد روح الله - الصفحة ٧٤ - مقدمه چهارم مكان نمازگزار
[سؤال ١٢٤٩] ٥٨٢٣٨٢
بسمه تعالى
احتراماً معروض مىدارد: اينجانب در شركتى مشغول به كار مىباشم كه تحت سرپرستى بنياد مستضعفان مىباشد. در گذشته و قبل از تصدى بنياد نيز در همين شركت مشغول به كار بودهام و از صاحب قبلى آن در مورد انجام فرائض در شركت و ديگر اماكن مربوط به شركت، به طور كلى رضايت حاصل شده بود؛ سپس بنا به دلايلى بنده و عدهاى ديگر از برادران با مراجعات به دادستانى انقلاب و ارائه مدارك، باعث شديم كه شركت به سرپرستى بنياد مستضعفان دربيايد.
حال با توجه به اينكه در مورد مالكيت شركت هنوز حكم قطعى از طرف حاكم شرع صادر نشده و مشخص نيست كه مالك آن چه كسى است و آيا بعد از رسيدگى و تشكيل دادگاه، به صاحب قبلى مسترد خواهد شد و يا كلًا يا قسمتى از آن مصادره مىشود و به تملك دولت درمىآيد، آيا خواندن نماز در ملك شركت و يا ملك صاحب قبلى آنكه در اختيار شركت است و يا اماكن اجارهاى كه اجارهاش از درآمد شركت پرداخت مىشود و يا ساير اماكنى كه به هر ترتيب با شركت در رابطه است، صحيح مىباشد يا خير؟ با توجه به اينكه اگر صاحب شركت قبلًا در مورد خواندن نماز به همه كاركنان اجازه داده بودند، ولى اكنون در صورت برگشت، مشخصاً به اينجانب اجازه خواندن نماز در املاك شركت را نخواهند داد. لذا خواهشمند است به دليل اينكه بنده مقلد حضرت امام، روحى فداه مىباشم و به دليل ضرورت امر هر چه سريعتر و بهطور وضوح، جواب اين مسأله را از طريق استفتا از حضرت امام، مدّ ظله ارسال بفرماييد.
با تشكر؛ برادر كوچك شما
بسمه تعالى، كسى كه علم به غصبيت مكانى ندارد، نمازش در آن مكان صحيح است.