موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) - الخميني، السيد روح الله - الصفحة ٦٩٢ - چهارم شغل نبودن سفر
[سؤال ٢٥٥٨]
٦. عدهاى از آقايان طلاب هر هفته براى تبليغ به دهات مىروند، وظيفه آنها در قصر و اتمام چگونه است؟
بسمه تعالى، در صورتى كه به مقدار مسافت سفر مىكنند، ايشان بايد نماز را قصر بخوانند و روزه ايشان هم صحيح نيست.
[سؤال ٢٥٥٩]
٧. بعضى از مأمورين كار آنها سير در بين راهها است. تكليف آنها در قصر و اتمام چيست؟
بسمه تعالى، بايد نماز را قصر بخوانند و روزه ايشان هم صحيح نيست مگر آنكه كارشان به طور دورهگردى در محال مختلفه انجام گيرد كه در اين صورت بايد نماز را تمام بخوانند و روزه آنها صحيح است و در ماه مبارك بايد روزه بگيرند. حكم نماز و روزه افراد دورهگرد
[سؤال ٢٥٦٠] ١٢٣٤٨٩٠٦
بسمه تعالى ٢/ ٤/ ١٣٦١
ضمن عرض سلام، توفيق شما عزيزان را از درگاه خداوند متعال خواهانم.
حقير مأمور پست بارده هستم. در هفته كه هفت روز است بنده دو دفعه از پست بارده به شهركرد مىروم و برمىگردم بارده. خواهشمندم از نظر روزه گرفتن بنده را درست آگاه سازيد. آيا روزه بنده درست است يا خير؟
بسمه تعالى، اگر شغل شما بردن نامه است حكم مسافر نداريد.
[سؤال ٢٥٦١] ٨٨٩٤- ١٣٦٣
٥. افرادى كه در تهران هر روز يا يك روز در ميان، گشت مىروند، هم دور