موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) - الخميني، السيد روح الله - الصفحة ١٤٩ - قرائت و ذكر
در ذيل مرقوم فرماييد.
بسمه تعالى، چنانچه يقين به صحت داشته و التفات به سؤال نداشته، اعاده واجب نيست.
[سؤال ١٤٢٣] ١١٧٣- ٧٠٠٦
٨. آيا مىتوان تسبيحات اربعه را يك يا دو بار بگوييم؟
بسمه تعالى، اشكال ندارد.
[سؤال ١٤٢٤] ٦٨٩- ١٣٠١
٢. آيا ذكر تسبيحات اربعه را در هر صورت- چه با عجله و چه بدون عجله باشى- مىتوان يك مرتبه خواند؟
بسمه تعالى، يك مرتبه كافى است.
[سؤال ١٤٢٥] ٤٨١- ١٩٩٨
٢. اگر كسى در ركعت سوم يا چهارم عمداً تسبيحات اربعه را دو مرتبه بگويد، آيا نمازش چه صورت دارد؟
بسمه تعالى، اشكال ندارد.
[سؤال ١٤٢٦] ٢٠٣- ٢٢٣
٥. اگر در نمازهاى سه ركعتى و چهار ركعتى اشتباه بكنيم و تسبيحات اربعه (سبحان اللَّه و الحمدللَّه و لا اله الا اللَّه و اللَّه اكبر) را دو بار يا چهار بار بگوييم چه اشكالى دارد؟
بسمه تعالى، مانع ندارد.
[سؤال ١٤٢٧] ٤٧٢- ٦٩٧
٦. اگر كسى در تعداد تسبيحات اربعه شك كند كه دو تا گفته يا سه تا يا چهار تا يا يكى، حكمش چگونه است؟
بسمه تعالى، مىتواند اكتفا كند و نمازش صحيح است.