انديشه هاى فقهى- سياسى آيتاللّه العظمى گلپايگانى در عصر غيبت - امامى، محمدمهدى - الصفحة ١٢٦ - روش تدريس آيت الله العظمى گلپايگانى قدس سره
داشت كه من نبودم ... حدودا تا سال ١٣٤٠ ه ش دو درس عمومى وى ادامه داشت تا اينكه بعدها، به خصوص پس از پيروزى انقلاب، به لحاظ تراكم مشاغل، فقط يك درس عمومى فقه، در مسجد اعظم قم مىگفت كه متجاوز از هشتصد نفر از فضلاء و اساتيد حوزه در آن شركت مىكردند ... اما به لحاظ كبّر سنّ و كثرت مشاغل، آن درس هم تعطيل گرديد، اما جلسه استفتاء در منزل شخصى او همچنان ادامه داشت و به انبوه استفتائآت رسيد از اطراف و اكناف جهان پاسخ مىدادند[١].»
روش تدريس آيت اللّه العظمى گلپايگانى قدّس سرّه
مرجع بزرگ شيعه آن طوريكه نقل شده است نسبت به كلاس درس و نحوه تدريس اهميت زيادى مىدادهاند از جمله[٢]:
١- بدون مطالعه اقدام به تدريس نمىكردهاند، قبلا مطالب را مىديدند و از نظر مىگذرانيد و سپس در مجلس درس حاضر مىشدند، خودشان در اين رابطه چنين مىفرمودند: «من چندين بار مطالعه مىكنم، يكى سرشب و پيش از استراحت دوم، بعد از
[١]- محمد واعظزاده خراسانى، پيشين، ص ١٧٤.
[٢]- على كريمى جهرمى، پيشين، ص ٦٠.