انديشه هاى فقهى- سياسى آيتاللّه العظمى گلپايگانى در عصر غيبت - امامى، محمدمهدى - الصفحة ٩٣ - ب) مسافرت به عتبات عاليات
مدرسه صدر مىرفتيم- ضمنا از حضرت امير المومنين عليه السّلام خواسته بودم كه يك نحوه لطفى درباره، من بفرمايند- شبى در حجره ايشان در عالم رؤيا ديدم كه من در ناحيه بالاى سر حضرت امير المؤمنين عليه السّلام نزد ضريح مباركى كه روى قبر قرار دارد مىباشم و بقدرى نزديك آن قرار گرفته بودم كه ضريح مقدس تا سينه من قرار داشت.
در اين حال آمدند و يك ظرف عسل براى من آوردند و روى ضريخ مبارك گذاشتند، من در همان حال گفتم، خواب است مقدارى از اين عسل را براى آقاى آقاسيد ابو الحسن اصفهانى[١] ببريم، تا اينرا گفتم: به من گفتند:
سهم ايشان جداست و اين مخصوص شماست. اين گذشت تا اينكه رفتيم به كربلا شبى در حجره شيخ عبد الرحيم قمى در كربلا خواب ديدم حضرت ولى عصر (عج) به نماز ايستادهاند و صف اول مشرق و مغرب را گرفته و اول و آخر صف پيدا نيست، در اين نماز همه علما و بزرگان بودند و من در صف دوم بودم و سمت راستم باز مثل صف اول انتهايش مشخص نبود، ليكن در سمت چپم كسى نبود و من در جايى قرار داشتم كه محاذى با وجود حضرت ولى عصر (عج) بودم و با ايشان نماز
[١]- آيت اللّه سيد ابو الحسن اصفهانى يكى از بزرگترين مراجع تقليد بودند.