هولوكاست؛ دروغ مقدس غرب (به ضميمه مصاحبه با پرفسور فوريسون) - محمدى، عليرضا - الصفحة ٧٣
با اين حساب تكليف خود اين انجمنهاى يهودى غربى و ماهيت عملكرد آنها در آن دوران چه مىشود. آنها در آن روزها كجا بودند و چه مىكردند؟
با وجود آنكه اين سؤال شما در ظاهر كمى ما را از بحث اصلى دور مىكند، اما چون به كليت مبحث ما مربوط مىشود، من پاسخ شما را با ارائه نمونهاى از عملكرد اين آقايان ارائه مىكنم. آيا موافقيد نيم نگاهى به عملكرد انجمن يهودى آلمان يا به اصطلاح خودشان «گروه صهيونيستى آلمان» در دوران حاكميت نازىها داشته باشيم؟
بلى، ممنون مىشويم.
خب، ببينيد. هيتلر و دار و دسته نازى او در سال ١٩٣٣ طى انتخاباتى در آلمان، زمام قدرت را به دست مىگيرند. آنها حتى يك لحظه منويات به اصطلاح «يهودى ستيز» خودشان را كتمان نمىكردند. چنانكه در مورد اقوام اسلاو اروپاى شرقى و كولىها و امثالهم نيز، كاملًا چنين عداوتى را تبيين و اعلام مىكردند. همينطور در مورد كمونيستها و اتحاد جماهير شوروى. بر همين اساس، ماشين سركوب و ارعاب رژيم هيتلرى، ابتدا در قالب گروههاى حمله حزب نازى؛ موسوم به دستههاى. و بعد در قالب پليس مخفى رايش يا همان «گشتاپو» اين روند را رهبرى مىكرد.
برخلاف آنچه همواره به ما گفتهاند؛ فلسفه ايجاد اردوگاههاى هيتلرى ابتدا در داخل خاك آلمان و بعد از آن در ساير كشورهاى اروپاى شرقى، صرفاً به نيت نگهدارى يهوديان مربوط نمىشد.