هولوكاست؛ دروغ مقدس غرب (به ضميمه مصاحبه با پرفسور فوريسون) - محمدى، عليرضا - الصفحة ٦٦
منفذها، خيلى ساده، از راه خراب كردن و سوراخ كردن اين سقف بتونى توسط كلنگ ايجاد شدهاند!
همين امروز اگر شما به آشويتز برويد، به راحتى مىتوانيد آن ميلههاى بتون مسلح را در ميان اين سوراخهاى ساختگى مشاهده كنيد. بنابراين، معلوم شد كه در آشويتز، ما با يك اثر سرهمبندى شده و بسيار ضعيف طرفيم. لذا من گفتم اين «اتاق گاز» قلابى است. جواب اين بود كه فوريسون-/ يعنى خود من-/ يك آدم كذاب است، يك دروغگو است. فوريسون يك نازى است!
ولى من گفتم: متأسفم. گمان نمىكنم كه من يك آدم كذاب باشم. قطعاً هم من يك نازى نيستم، ولى به عنوان يك استاد تاريخ از شما استدعا مىكنم به من توضيح بدهيد: چگونه امكان داشته گازى مثل «سيكلون-/ ب» را در چنين اتاقى بريزند؟
آيا اين بار پاسخى به سؤال شما داده شد؟
متأسفانه باز هم پاسخى دريافت نكردم. بعد حادثهاى حيرتآور اتفاق افتاد. ١٧ سال پس از درج مقاله من در روزنامه لوموند، درست در روز ١٩ ژانويه ١٩٩٥، در صفحه ٦٨ مجله معروف «اكسپرس» چاپ فرانسه، مقالهاى درج شده بود كه با خواندن آن، از فرط خوشحالى مات و مبهوت شدم. يك مورخ فرانسوى، به نام «اريك كونون» كه كاملًا با من و همفكرانم مخالف بود، طى مقالهاى تحقيقى نوشت: «در اين اتاق گاز، همهچيز دروغين است!»
اگر شما فرانسه بدانيد، ترجمه دقيق چنين جملهاى اين است كه هرچه در آن اتاق گاز هست، دروغ است! دروغ، نه اشتباه.