معارف اسلامى (مهدى موعود و فضايل رمضان و شبهاى قدر) - محسنى، شيخ محمد آصف - الصفحة ١٣٥ - انتخاب غير منطقى
اشتباه مىكنيد، آنان هيچ كارى را نمىتوانند انجام دهند و راى دادن شما براى آنان نيز خيانت است، اصلًا جايز نيست كه به چنين افرادى شما راى بدهيد. ممكن است بگوييد كه افراد بهتر از آنان را نيافتيم! جواب شما واضح است. اگر افراد با سوادى لايق و متدين را پيدا نتوانستيد، اصلًا راى خود را در صندوق نريزيدو يا راى سفيد بدهيد. در روز قيامت اگر از شما سؤال شود مسئوليت هم نداريد؛ زيرا شما تحقيق كرديد؛ ولى افراد خوب را نيافتيد، به همين علت شما به كسى راى نداديد.
اگر قرار باشد انسان راى بدهد، كوشش كند كه به باطل راى ندهد. متأسفانه در دورههاى گذشته كسانى از اين مردم راى گرفتند و صندلىهاى مجلس را اشغال كردند كه اصلًا دين نداشتند، چه رسد به اينكه براى دين مردم كار كنند! آنان وقتى در مجلس رفتند، عليه دين موضع گرفتند، با احكام دينى مبارزه كردند، چه كسى جوابگوى عمل آنان است؟ چه كسى مسئوليت چنين جناياتى را بدوش خواهد داشت؟ شما، شماهايى كه بدون تحقيق و يا از روى عمد به آنان راى داديد. شما مسئول هستيد، شما در جرم آنان شريك هستيد. ما انسان هستيم و در انتخاب خود آزاديم. چرا راى خود را به كسانى بدهيم كه در قيامت در پيشگاه خدا مسئول باشيم؟! چرا عمداً و بدون هيچ، خود را در جرم ديگران شريك كنيم؟!